4.67/5 (72)
Przedszkole Czuby Lublin – Centrum Malucha Gadu Gadu. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą 😉
Atrakcje / Przedszkole Czuby Lublin / Centrum Malucha Gadu Gadu Czyste Przedszkole
ATRAKCJE / Przedszkole Czuby Lublin:
– zajęcia sportowe,
– spotkania z ciekawymi ludźmi oraz przedstawicielami różnych zawodów,
– świętowanie urodzin Dzieci,
– udział w spektaklach teatralnych, filmowych i muzycznych,
– wycieczki do muzeów,
– wyjazdy na wieś. / Przedszkole Czuby – Centrum Malucha Gadu Gadu
Ważne działy / Przedszkole Czuby Lublin / Centrum Malucha Gadu Gadu Czyste Przedszkole
W trosce o harmonijny rozwój Gadusiów 😉 opieramy swoją pracę o kilka działów:
1. Ćwiczenia praktycznego życia
Zajęcia podejmowane w przedszkolu odpowiadają naturalnej aktywności Dziecka. Celem tego rodzaju działań jest nauka konkretnych czynności potrzebnych w codziennym życiu. Częste ich powtarzanie prowadzi do poprawnej koordynacji i zharmonizowania ruchów Dziecka, doskonali motorykę i orientację w przestrzeni, a przede wszystkim uczy samodzielności. Wiele ćwiczeń, które wykonują Dzieci w ramach ćwiczeń praktycznego życia dotyczą higieny i czynności samoobsługowych.
2. Kształcenie zmysłów
Przywiązujemy dużą wagę do rozwijania zmysłu wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu , które są tak istotne w poznawaniu siebie i otoczenia. W pracy z dziećmi stosujemy Metodę Dobrego Startu, która sprzyja optymalnemu rozwojowi funkcji percepcyjno-motorycznych i ich koordynacji. Dzięki temu rozwój psychoruchowy jest harmonijny, a dziecko osiąga pełną dojrzałość szkolną.
3. Przyswajanie kultury życia
Obejmuje wiedzę z zakresu kindersztuby / savoir – vivre / – umiejętność zachowania się w różnych sytuacjach społecznych. Jak napisała Nadine de Rothschild: „Dziecko może być prześliczne albo wyjątkowo mądre, jeśli jednak jest źle wychowane – pomimo wszystkich zalet zapamięta się je jako okropne”. Pozwalamy dziecku ujawniać swoje emocje, a jednocześnie uczymy panować nad nimi. Dbamy o wysoką samoocenę i pewność siebie dziecka.Mamy program dla dzieci nieśmiałych, lękliwych, czy biernych. Uczymy radzenia sobie ze stresem dziecięcym. W ramach tego działu zajmujemy się także odkrywaniem bogactwa życia w świecie natury i kultury. Uświadamiamy dziecku potrzebę harmonijnego współżycia człowieka z przyrodą oraz troski o świat roślin i zwierząt. Dostarczamy wiedzy z zakresu geografii, biologii, historii, astronomii. Poznajemy wartości kultury regionalnej, wzmacniamy poczucie przynależności, tożsamości narodowej i patriotyzmu.
4. Wychowanie zdrowotne
Wdrażamy zdrowy styl życia wykorzystując wrodzoną aktywność Dziecka i jego potrzebę ruchu. Dbamy o prawidłową sylwetkę Dziecka wykonując ćwiczenia z elementami gimnastyki korekcyjnej zapobiegającej powstawaniu i pogłębianiu się wad postawy. Troszczymy się o sprawność fizyczną Dzieci i rozwój takich cech jak: zwinność, szybkość, siła, orientacja w przestrzeni, poczucie równowagi. Zajęcia będą odbywać się w Sali lub na powietrzu w postaci zabaw ruchowych, spacerów i wycieczek.
5. Edukacja językowa
Dotyczy nauki pisania i czytania. Ma na celu rozwój i doskonalenie motoryki, lateralizacji, orientacji przestrzennej, koordynacji ruchów ręki, oka, analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej. Sprzyja rozwijaniu zmysłów i pamięci niezbędnej do nauki czytania. Wzbogaca słownictwo, koryguje wady wymowy i rozwija umiejętność konstruowania swobodnych wypowiedzi Dziecka.
6. Edukacja matematyczna
Poprzez praktyczne doświadczanie, porównywanie wielkości, objętości, wymiarów Dzieci poznają podstawowe reguły matematyczne. Rozwijamy myślenie Dziecka nawiązując do koncepcji rozwoju znakomitego psychologa J. Piageta. Jest ono podstawą uczenia się matematyki. / Przedszkole Czuby – Centrum Malucha Gadu Gadu
Plan Dnia Gadusiów / Przedszkole Czuby Lublin / Centrum Malucha Gadu Gadu Czyste Przedszkole
CO ROBIMY? 🙂 | CZAS |
Schodzenie się Dzieci i ich przywitanie, zabawy w kącikach zainteresowań, praca indywidualna i w małych grupach sprzyjająca wszechstronnemu rozwojowi Dziecka, zabawy stymulujące prawidłowy rozwój mowy. | 6.30 – 8.00 |
Gimnastyka poranna. | 8.00 – 8.15 |
Przygotowanie do śniadanie, czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. | 8.15 – 8.30 |
Śniadanie – kształtowanie nawyku estetycznego, i samodzielnego spożywania posiłków oraz kulturalnego zachowania się przy stole. | 9.00 – 10.00 |
Wyjścia na spacery i wycieczki, gry i zabawy na powietrzu, zajęcia sportowe, obserwacja przyrody. W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych gry i zabawy w sali, praca indywidualna i grupowa, warsztaty plastyczne, profilaktyka logopedyczna, zabawy z językiem polskim i językiem angielskim, zabawy w elementami medytacji i jogi. | 10.00 – 11.45 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. | 11.45 – 12.00 |
Obiad I – drugie danie – kształtowanie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. | 12.00 – 12.30 |
Zajęcia wyciszające: muzyka relaksacyjna, czytanie bajek, słuchanie bajek-grajek, leżakowanie, zabawy konstrukcyjne i tematyc | 12.30 – 13.45 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczno – porządkowe. | 13.45 – 14.00 |
Obiad II – zupa. Kształtowanie nawyku estetycznego, i samodzielnego spożywania posiłków oraz kulturalnego zachowania się przy stole. | 14.00 – 14.30 |
Zajęcia i zabawy językowe: j. polski, j. angielski. | 14.30 – 15.00 |
Zabawy z inicjatywy dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, zajęcia integracyjne, konstrukcyjne, gry planszowe. | 15.00 – 15.30 |
Podwieczorek. | 15.30 – 16.00 |
Oczekiwanie na Rodziców. Zajęcia integracyjne, ruchowe, plastyczne, konstrukcyjne wg uznania Dziecka. | 16.00 – 17.00 |